photo
~ Office of Religious Education ~
The Office of Religious Education is located in the rear of the Parish Hall. It is directed by Rudy Gonzales, DRE and a group of volunteers that give their time so the Children, Youth and Adults of our community can be prepared to receive the Sacraments.

RCIA - The Rite of Christian Initiation of Adults (often abbreviated RCIA) is the process through which interested adults are gradually introduced to the Roman Catholic faith and way of life. Adults 18 and over that need the Sacraments of Initiation (Baptism, Eucharist and Confirmation). Classes begin the first Saturday of October and end the weekend of Pentecost.

RICA - Rito de Iniciación Cristiana para Adultos (mas conocida como RICA) Es el proceso por el cual adultos interesados son gradualmente incorporados a la fe y vida Católica. Adultos mayores de 19 años que necesiten los sacramentos de iniciación (Bautismo, Eucaristía y Confirmación). Las clases comienzan el primer sábado del mes de Octubre.

Baptism - The Sacrament of Baptism is done the third Saturday of the month at the 6 o'clock mass. Parents and Sponsors must attend a class the first Saturday of the month at 1p.m.

Bautismo - El Sacramento de Bautismo se celebra el tercer sábado del mes durante la misa de las 6:00 p.m. Los padrinos y padres de familia deben primero asistir a una clase que se da el segundo sábado del mes a la 1 p.m.

First Communion - Requirements: Family must be enrolled in the Parish. Children must be at least entering second grade please bring original copy of Baptism certificate. The program is two years long.

Primera Comunión - Requisitos: La familia debe de estar registrada en la parroquia. Los niños deben de estar por lo menos en el segundo año de primaria. Por favor traer copia original del certificado de bautismo. El programa dura 2 años.

Confirmation - Requirements: Family must be enrolled in the parish. The candidate must me at least entering the 9th grade. Original certificate of Baptism and First Communion must be presented at time of enrollment. The program is 2 years long.

Confirmación - Requisitos: La familia debe de estar registrada en la parroquia. El candidato debe de estar cursando el noveno año. Necesita traer originales de los certificados de bautismo y primera comunión.

Quinceañeras - Requirements: The family must be registered in the Community. The Quinceañera must also be enrolled in the parish confirmation program. There is no mass for the Quinceañeras only a Celebration of Liturgy of the Word. Please make arrangements at least 6 months before your desired date.

Quinceañeras - Requisitos: La familia debe de estar registrada en la parroquia. La Quinceañera debe de estar inscrita en el curso de confirmación de la parroquia. No hay misa para las quinceañeras solo una Liturgia de la Palabra. Por favor haga los arreglos en la parroquia con unos seis meses de anticipación.